2de week - Reisverslag uit Valletta, Malta van Joyce Rijkers - WaarBenJij.nu 2de week - Reisverslag uit Valletta, Malta van Joyce Rijkers - WaarBenJij.nu

2de week

Door: joycenaarmalta

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Maart 2012 | Malta, Valletta

Maandag, 12-03
Maandagmorgen eerst gaan ontbijten en daarna les gehad tot half 3. Gevraagd aan mijn leraar of ik kon switchen naar B2 (hoger level). Ik moest ff wat invullen en krijg morgen het wisselpapier In de pauzes de grootste lol gehad weer, zoals altijd ! haha. Ook eventjes met Sean gepraat om hem over te halen om woensdag ook te komen naar studentparty… Uiteindelijk is het ons gelukt ! Na school weet ik eigenlijk niet meer wat ik gedaan heb… *schaamschaam*… ’S avonds naar BarCelona geweest, alweer. Daarna uit eten geweest, was gezellig ! :) Toen nog eventjes met Mirjana gepraat in onze kamer en wat tv gekeken en gaan slapen.

Dinsdag, 13-03

Dinsdagmorgen, dagelijkse routine, opstaan klaarmaken, ontbijten, les, pauze, les, pauze, les. Weer heel gezellig in de pauzes en nieuwe mensen leren kennen ! In de 1ste les veranderd naar B2. De lerares is gek ! En ze haat alles en praat alleen maar over haar “boyfriend”.. Ze is de dochter van mijn vorige afternoon-teacher.. Maar Mariella was super aardig en lief en totaal NIET hatelijk op iets.. Ze houd zelf van praten maar als iemand anders praat komt alles goed. Na school geslapen omdat ik me niet zo lekker voelde. Toen kwam Mirjana terug ze was naar Valetta geweest om nieuwe schoenen te kopen met Daniël. Ze ging ’s Avonds uiteten met de rest. Ik had Danka gebeld om te vragen of ze even mee ging naar de supermarkt, wat brood gehaald enzo… Zodat, ik niet uit eten hoefde te gaan want daar had ik niet zoveel zin in.. Samen naar de supermarkt geweest, Yvonne een ander nederelands meisje tegen gekomen. Ze vroeg of ik bij haar wou komen eten maar haar aanbod afgewezen omdat ik al tegen de rest had gezegt dat ik niet mee uit eten ging. Toen terug gelopen en wat gedronken, ondertussen over van alles en nog wat gepraat, het was een goed en prettig gesprek ! Toen in mijn kamer wat brood gegeten en gekeken of internet het deed. En hij deed het ! :):) Maar weer een beetje optijd gaan slapen ik voelde me wel weer op en top lekker ! Maar beter dat ik toch maar vroeg ging slapen.

Woensdag, 14-03
Woensdagmorgen eventjes lekker gedoucht, ontbeten en naar administratie gegaan om te vragen of ik kon veranderen van lerares.. Maar beide andere klassen zaten vol vertelde ze me.. Toen maar gwn naar de les gegaan.. Ze was nog hatelijker op alles en nog meer aan het praten over haar “boyfriend”. In de pauze met 2 Sean en Luke gepraat van de staff. Ze zeiden ga met Spice praten dan hij zal alles voor jou proberen te regelen.. Dus ik naar Spice toe en hem verteld dat ik het niet naar me zin had in de klas en me niet op me gemak voelde etc. (Dit was 5 min. Voor het begin van de 2de les in de morgen). Hij vertelde dat hij het zou proberen te regelen maar dat ie waarschijnlijk pas morgen of overmorgen wat voor me kon veranderen omdat de klassen vol zaten had de administratie verteld.
Ik a fijn beter dat er iets gedaan wordt dan niets ! en dat ik kan veranderen deze week..
Kom ik de les in zegt mijn lerares hier heb je het papier waar je om gevraagd had. Oftewel, ik kon al meteen naar de andere klas toe ! Hier zaten Danka en Irina ook in en ook Malu een nederlands meisje die ik al kende. Heb weer mensen leren kennen en de leraar is veel beter dan Sharon.. Hij is grappig en brengt alles op een interessante manier. Na de les gepraat met andere leerlingen en nog eventjes naar ons favoriete winkeltje in de straat geweest om wat drinken te halen. Daarna weer naar bar Celona en uiteten. ’s Avonds was het Student party dus nog eventjes geslapen van te voren. Toen gedoucht en me klaargemaakt voor the student party. Toen mijn lieve peettante gebeld want het was haar verjaardag ! :) in totaal een uur in gesprek geweest met tante Carla, Martijn, ome Harrie en een beetje Axel. Vond het leuk om ze eventjes gesproken te hebben ! :) Nog 2 min. op Danka gewacht want ze zou ook meegaan,maar ze was in slaapgevallen ! Dus naar boven gegaan en haar wakker gemaakt, je kon haar raam open maken en naar binnenkijken en klimmen als je wilt.. Maar ze was “slaapdronken” het was erg grappig maar ze ging niet mee stappen ! Toen naar Havana gelopen kwam ik Irina tegen… Daniel en Mirjana waren nergens te bekennen maar die kwamen we later tegen. Het was een erg leuke avond en er is nog heeel veel gebeurd ! {dus heeeeeeeel veeel lol gehad!}
Een dronken jongen uit een Zwitserlands voetbalteam begon tegen me aan te praten en probeerde me uiteindelijk te zoenen maar ik liep naar Gilbert toe, haha. Had er egt geen zin in ! ;p Toen weer de grootste lol gehad met de rest. En onze free drinks kaartjes bij Footloose opgemaakt!;d;d
Okee dit is eigenlijk al donderdagmorgen maar heb nog steeds niet geslapen dus het telt nog als woensdag vind ik !
Om 4 uur gingen we richting huis. Gilbert ging zijn auto halen en ik Malu en Kelly bleven buiten wachten. Komt er een of andere neger aan en begint tegen ons aan te lullen. Toen kwam Gilbert back met zn auto en zou Malu en Kelly naar hun appartement brengen. Ik was praktisch al thuis want de autogarage is schuintegenover Whitehouse residence. Gilbert bleef wachten totdat ik binnen was omdat hij de zwarte man niet vertrouwde. Ik stond bij de deur en de neger begontegen me aan te lullen dat ie zijn hotel en hotelkamer wou vertellen zodat ik hem op kon zoeken.. Ik zei sorry maar nee doe ik niet ! ;d ik ga nu slapen want ik heb morgen school. Toen ben ik naar binnen gelopen en zat mijn grote vriend achter de receptie. Nog anderhalf uur ofzo met hem gepraat omdat internet het weer eens niet deed… Toen ik met hem aan het praten was, was de neger aan het roepen geweest dat ik moest gaan slapen. En dat ik anders maar naar buiten moest komen. Ik deed net alsof ik met mijn hoofd op de balie in slaap was gevallen en lachte me dood met zn opmerkingen !
A fijn op begeven moment toch maar naar boven gegaan en na een tijdje pas in slaapgevallen..

Donderdag, 15-03
Dondagmorgen gedoucht en daarna ontbeten.. Toen naar de les gegaan, ik was niet de enige die brak was ! :) In de pauze maar eventjes een blikje redbull gehaald om wakker te worden.. wat ik nog steeds niet egt was.. Toen weer gwn les gehad tot 3 uur. ’s Avonds naar Maltese Night geweest. Dit was gezellig en grappig.. Knight Samet ! haha. Als ik foto’s van Dmitry krijg zet ik ze op facebook omdat het hierop niet gaat.. ( te langzaam ). Het was inclusief avond eten maar ik heb er niet van genoten.. Maar de show was opzich wel leuk maar werd pas egt leuk toen ze het publiek er intensief bij gingen betrekken.. Toen we thuis waren nog eventjes uitgeweest, was weer toppie ! mijn laatste egte stapavond met Denisa .. ( ze ging weg op zondag.) Ik was rond een uur of 2 half 3 thuis? Toen naar bed en geslapen..

Vrijdag, 16-03

Vrijdamorgen, lekker ontbijtje gehad en toen les gehad tot kwart over 2 omdat we oma half 3 vertrokken voor Mdina tour ! Het was heel mooi om te zien en ook erg indrukwekkend ! Maar de tour-guide praatte weer te lang.. achjaa je raakt er gewend aan ! Mooie foto’s kunnen maken en ook weer lol gehad met de rest !
’s Avonds uiteten geweest en daarna wezen stappen ! :) Wat geweldig was, helaas Kelly en Malu’s laatste avond Was wel gezellig nog wat op hun t-shirts geschreven en toen maar een x naar huis gegaan, smorgens weer vroeg op voor Malta tour, dus het niet te laat gemaakt deze keer !

Zaterdag, 17-03

Vroeg op voor Malta tour.. Lekker lang in de bus zitten.. De Mosta-church bezocht, ( kerk met de 3 na grootste dome van de wereld ), Limestone museum bezocht wat wel leuk was om te zien maar saai verhaal.. We zijn ook naar Blue Grotto geweest dat was egt super vet ! Met een bootje de verschillende cave’s ingevaren en hele leuke foto’s gemaakt ! Als laatste zijn we nog naar de 3 cities geweest maar daar deed de tourguide gelukkig niet zolang over.. Want de meeste hadden het wel voort gehad ! :) Toen we om 5 uur op school terug kwamen stonden er al een aantal studenten buiten te wachten want het was een feestavond ! :) De leiders zeiden dat ik snel me spullen moest droppen en omkleden als ik me moest omkleden en dan maar moest komen en dat ze zouden wachten op mij. Iedereen kreeg een shirt van school (guiness bier sponsoren). En een gratis halve liter bier ! We hebben een leuke foto gemaakt met de schoolvlag. En het was erg gezellig bij de Pub waar we heen zijn gegaan. Helaas weer afscheid moeten nemen van een paar mensen omdat ze zondag naar huis gingen ! Maar het was een geslaagde avond !

Zondag, 18-03

Zondagmorgen al vroeg wakker geworden door een stel italiaanse kindjes van 13-14-15 jaar .. die heel veel lawaai maken en door de hele resedentie rennen.. Toen weer in slaap gevallen naar een uurtje. Danka zou me wakker maken maar ik werd niet wakker van een belletje dus heeft ze me lekker laten slapen. Ze zijn zelf naar Golden Bay gegaan.. Om kwart over 11 half 12 stond Fritz aan me deur om te vragen of ik mee naar het strand wou gaan ’s middags. Maar natuurlijk wil Joyce dat ! Fritz ging internet opzoeken in school en ben met hem meegegaan. Op Facebook tegen Akihiro gaan praten die zat in de Mac voor internet. Die is naar school gekomen en eventjes naar de foto’s van de andere dagen gekeken. Fritz had een gesprek gehad met een vriend in het Duits. Wat ik kon volgen, Fritz dacht dat ik helemaal mee luisterde maar dat deed ik niet. Had veel berichten op msn en nog eventjes met Cindy geskyped ! Jeeej !;d
Toen kwam er nog een andere japanner bij zitten en uit eindelijk kwam Tomo ( nog een andere japanner) ook. Toen hebben we besloten dat we gingen picknicken op het strand. Eerst naar de supermarkt gegaan en ik mijn eten gehaald. Een lekkere baguette zonder iets ! Lang leven brood ! ;d;d De japanners gingen Kebab halen. En Fritz wou naar de Burger King, dus met Fritz naar de burger king gegaan nog 4 kipnuggets voor mezelf gehaald zodat ik toch nog wat anders dan alleen brood had. Naar het strand gelopen en daar de rest weer gezien. Veel gepraat en tot onze knieën in het water geweest. Tomo heeft foto’s gemaakt en ze staan op facebook bij gespot.
Uiteindelijk kwam Ane na een lange tijd erook bij. Het was gezellig en een leuke middag !
’s Avonds zijn we uiteten geweest bij the Avenue. Met Nicolas, Daniel, Ane, Fritz, Mirjana en ik. Het was weer gezellig. Toen zijn we nog met zijn 4en naar de top gegaan van de business tower. Daar wat gedronken en naar het mooie uitzicht gekeken. In een woord GEWELDIG.
Toen om half 12 naar huis gegaan om te slapen.

Zo dat was mijn 2de week !
Het is nog steeds kei leuk hier en voel me al veel beter en relaxter ! Behalve dan dat ik de verhalen voor hier moet schrijven..
Ik denk dat ik nu nog maar 1 of 2 x in de week wat post, vooral als internet zo doorblijft gaan..

Veel liefs, Joyce.xx

  • 21 Maart 2012 - 20:37

    Fam.vd Velden:

    Haaaalo Joyce,

    Heb vandaag je belevenissen gelezen.
    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.

    We wensen je daar verder nog een heeeeeele leuke leerzame tijd.

    paardengroet fam.vd Velden

  • 23 Maart 2012 - 08:23

    Ellen Selten:

    Hee Joyce,
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van, veel plezier nog en succes met de Engelse les!
    Groeten Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Een reis met Study Travel

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

nog maar 5 dagen:(

08 April 2012

4de week

01 April 2012

derde week

20 Maart 2012

2de week

14 Maart 2012

Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. 1ste week
Joyce

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 10470

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 14 April 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: