Zondag en maandag. - Reisverslag uit Valletta, Malta van Joyce Rijkers - WaarBenJij.nu Zondag en maandag. - Reisverslag uit Valletta, Malta van Joyce Rijkers - WaarBenJij.nu

Zondag en maandag.

Door: joycenaarmalta

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Maart 2012 | Malta, Valletta

Hallo allemaal ! ;p
Hier een wat uitgebreider verhaal !
Ik ben zondag goed aangekomen en al meteen 2 medestudenten ontmoet ! Een Italiaanse jongen/kerel;p en een Japans meisje.
Op het vliegveld heb ik ook een nederlands meisje ontmoet maar die zit op de andere school.
Ik zit in de zelfde residentie als de Italiaan hij woont precies boven mij.
Hij is aardig en probeert veel en goed engels te praten. Maar dat gaat moeizaam !
Maar we begrijpen elkaar wel met handen en voetentaal als het met engels niet gaat ! haha.
Maar goed, toen maar mijn kamer in gegaan en meteen eventjes mijn koffer uitgepakt en gekeken wat voor zenders ik heb op de tv. Gelukkig is er MTV en de engelse Nickelodeon ! haha. I like it !
Rond half 5 kwam de receptionist naar mijn kamer om te zeggen dat ik om 7 uur tijd ging door brengen met mijn “leader”. Ik ben de plek gaan verkennen en toen ik terug kwam en naar binnen liep hoorde ik 3 meisjes nederlands praten. Ik ben er naar toe gelopen en mezelf voorgesteld. Ze vroegen of ik met hun uit eten wou gaan die avond. Ik zei dat ik niet wist wat de bedoeling was met de leader. Dus ik zou nog whatsappen of smsen (nummers uitgewisseld). Ik ben nog naar boven geweest om alles goed weg te zetten. En Om iets voor 7 riep hij mij dat hij er was. Het was een jongen kerel met zijn vriendin. En we gingen uit eten bij The Avenue, een restaurant waar je lekker eten voor wat minder kunt krijgen. Ik nam een pizza Ai Funghi. Hij nam een maltees gerecht, hij kookt zelf veel en volgens mij ook chef-kok ofzo? Ik weet het niet precies meer ! haha. Maar hij wist dus van heel veel dingen wat er in zat enzo. Hij had me verteld wat het was en vroeg of ik wat wou proeven. Ik heb het geproeft en het was heerlijk, machtig maar heerlijk! Zijn vriendin nam ook een pizza. We hebben het over vanalles gehad! Hij heeft me verteld welke activiteiten hij zeker zou adviseren en wat de bedoeling is etc. We kregen onze pizza niet op. Hij wou nog een dessert maar deed dat maar niet omdat hij dan de enige zou zijn. Het was een geslaagd etentje. Hij betaalde alles in een x en ik vroeg hem wat hij van me kreeg en hij zei dat ie niks kreeg en dat het goed was. Ik had van te voren het gebied in de buurt van mijn resedentie een beetje verkent dus ik wist al aardig de weg. Maar En had al wat uitgaansplekken gezien ! En winkels natuurlijk! Ik heb een tas gekocht van malta omdat ik geen kleine tas bij me had. De mensen zijn erg vriendelijk en spraakzaam. Mijn “leader” heeft me terug naar me resedentie gebracht ( 2 minuten max lopen ). Ik heb me laptop nog even gepakt. Om facebook te checken.. en toen maar gaan slapen moest er vroeg uit maandag.

Maandag
Ik heb de test gemaakt. Heb een B1 niveau. Het is een klas met gezellige en leuke mensen. De dingen die we doen vind ik niet moeilijk en kom ik makkelijk doorheen. Ik heb vrienden gemaakt met een russisch meisje, kate. Ze vroeg me of ik met haar en een paar vrienden van haar mee uit zou gaan, maar er was ook een welcome party. Ook weer nummers uitgewisseld. En gesmst ( met mijn maltees nummer) over hoe of wat we deden met de avond later op de dag. In de pauze ben ik naar de receptie gegaan op school en ze vertelde me dat ik de enige ben met Young adult, ik zou eigenlijk ontbijt en avondeten via school hebbenm, maar omdat ik de enige ben voor avond eten. Hebben ze geruild met de lunch. Ik ben de enige die niks hoeft te betalen voor lunch. Kan verschillende dingen kiezen, maar meestal pak ik een sandwich, stokbroodje met iets en wat drinken. Ik heb een t-shirt gekregen van ESE. ’s Middags heb ik nog de extra les gehad. En toen de oriëntatie tour hier in St. Julians. En daarna zijn we wat gaan drinken. En toen nog eventjes naar de vodafone geweest voor beltegoed voor mijn maltees nummer. Ik ben met in de avond danka naar de welcome party gegaan. Maar er was niet egt veel te doen.. dus zijn we maar overgestapt naar Native bar. Daar was Kate ook heen gegaan dus ben ik toch nog met haar uit geweest. Het was kei gezellig en we hebben veel gedanst. Ook daar zijn veel verschillende mensen en het is een populaire bar onder de studenten. Het was erg gezellig envoor herhaling vatbaar !
De dingen van gister en vandaag komen morgen in een verhaal ! haha
Xxxx Joyce.

  • 08 Maart 2012 - 20:10

    Maud :

    ik ben wel echt jaloers hoor joyce als ik zo die verhalen lees.
    hoop dat je volgend jaar of over 2 jaar ook over mij kan lezen zo (A)
    veel plezier daar nog he xxxx maud

  • 10 Maart 2012 - 12:54

    Marieke:

    Hoi, het is leuk om je verhaal te lezen. Zoals ik lees, vermaak je je goed!
    Geniet er van en tot gauw.

    Groetjes Marieke,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Een reis met Study Travel

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

nog maar 5 dagen:(

08 April 2012

4de week

01 April 2012

derde week

20 Maart 2012

2de week

14 Maart 2012

Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. 1ste week
Joyce

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 10475

Voorgaande reizen:

05 Maart 2012 - 14 April 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: